Dari Jauh


Bismillah...

Alhamdulillah, sempat mencuri sedikit ruang untuk menulis. Bayangkanlah...April sudah hampir separuh bulan, tapi hanya beberapa kali saya menulis dalam DDD. Bulan ini memang agak sibuk. Banyak perkara besar yang berlaku dalam hidup saya termasuklah hal kerja dan hal peribadi.

Saya kini berada di Miri, Sarawak. Tepatnya di Curtin University Malaysia, Miri Sarawak. Ini antara tugas besar yang membuatkan saya gagal memberi perhatian kepada DDD.
Kursus Project Management for Young Engineers ini agak istimewa secara peribadinya. Saya hanya mampu senyum tanpa kata. Ini peluang yang istimewa diberikan YES kepada saya. Terima kasih, YES!

Penat tak usah dipersoalkanlah...Melayan kerenah yang bermacam-macam, pernah membuatkan saya demam tak mampu bangun. :p
Apapun, saya gembira untuk berada di sini sebagai salah seorang 'orang penting' kepada semua. (Penting tau! Jangan main-main.)

Jauh di sudut hati, saya sangat rindukan kampung halaman. April ini saya masih belum berpeluang untuk pulang ke kampung. Ketagih sungguh saya dengan seluruh isi rumah kecil yang penuh dengan kasih sayang itu. Rindu!
Benarlah kata emak, anak-anaknya merantau beribu batu jauh sekali pun...Hatinya akan tetap terikat di desa keramat itu. Phew~!

Untuk Olin- Terima kasih atas nasihat yang tak henti-henti hingga telefon bimbit saya 'jammed'. Kelakar kan? Ok syut...Ini rahsia kita berdua sahaja.
Untuk Nurul- Jaga diri ok. Saya sangat teringatkan kamu. Tapi kekangan masa sungguh mengahalang saya untuk kita bersembang.
Untuk Yan- Maaf kerana tak mampu dekat dengan kamu untuk melihat persiapan hari istimewa kamu menjadi pengantin baru. Doa saya dekat dengan kamu!

Ok, perlu berhenti dulu.

Jumpa nanti!

Dari Jauh,
Dhiya Dahlia
Curtin University Malaysia Sarawak, Miri
2.15 pm.

No comments