Ahad 15 April 2012


Bismillah...

Ahad di Kota Mega. Saya selamat sampai ke rumah sekitar jam 12 malam tadi. Tak fikir apa-apa, saya terus merebahkan badan dan tidur tak ingat dunia! :p

Pagi ini saya mulakan dengan sesi mengemas. Bukan main seronok berjalan dan membeli belah, ha...rasakan seronoknya mengemas dan menyimpan pula. Mujurlah hari ini hari Ahad. Kalaulah hari ini hari bekerja, mungkin malah pasti saya akan MC!

Tengah harinya saya berpeluang makan tengahari di Cheras. Sedap. Baru beberapa hari tak jumpa lauk Melayu, dah rindu-rindu pula. Haish!
Selepas makan, saya terus ke pejabat untuk mengambil kereta yang diparkir di sana sebelum ke Miri tempoh hari. Kalau tak dibawa pulang hari ini, alamatnya esok saya akan ke tempat kerja dengan menaiki tren dan berjalan kaki pula untuk sampai ke pintu pejabat. huhu!

Sepanjang hari saya mengemas dan tidur dengan gembiranya. Esok dan sepanjang minggu depan akan menjadi minggu yang memenatkan sempena majlis makan malam tempat kerja saya.
Azam saya selepas majlis itu: Saya mahu mohon cuti untuk beberapa hari. Semangat saya perlu dicas semula dengan pulang ke desa. Saya terlalu rindukan keluarga terutamanya emak dan abah. Rindu!

Kalendar saya sudah penuh kini. Jemputan kahwin sahabat handai dan saudara mara sudah bersusun-susun menanti. Sebut pasal kahwin, saya ada cerita tentangnya. Tunggu nanti, saya akan kongsikannya.
Sekarang waktu untuk makan malam. Tunggu, ya! :p

No comments