Sabtu Saya Bekerja


SSB.

Saya baru saja menulis tentang ini semalam. Sepatutnya memang minggu ini bukan SSB saya. Tapi atas rasa tanggungjawab, saya jadikan Sabtu minggu ini sebagai SSB. Tak mengapalah. Kebetulan saya pun baru mula bekerja Khamis lepas, jadi masih fresh dan bertenaga (kut). Huu!

Seluruh waktu bekerja saya hari ini habis di seberang jalan. Syukurlah, sekurang-kurangnya saya tidak hanya terperuk dan tersorok tekun bekerja di tempat saya tu. Ada juga aktiviti senaman. :p

Tepat pukul 1, saya terus pulang. Tak kuasa saya menunggu lama lagi.

Petangnya, saya direward dengan window shopping yang tidak dirancang. Penat jugalah...Tapi masih boleh senyum dan ceria.Mengenangkan itu sahaja masa yang kami ada, saya gagahkan juga kaki melangkah. Momen ini tidak boleh disia-siakan.

Malam: Saya menyerah kalah. SSB ini sungguh memenatkan. Saya tidak ada rehat sejak bangun Subuh pagi tadi. Baru sekarang (saat entri ini ditulis), saya dapat merehatkan otak dan badan. Adui!

Esok Ahad akan menjelma. Baju kerja perlu digosok untuk seminggu. Kalau tidak, hidup saya akan jadi kucar kacir dan tidak tentu arah. Haha!

Semoga saya dapat menulis lagi esok. Sesungguhnya DDD sangat dekat dengan hati saya apabila saya menulis di atas kanvasnya. Perkongsian pengalaman dan pendapat yang tertulis di sini adalah apa yang lahir ikhlas dari hati tanpa helah dan dusta. DDD tidak akan menipu apa yang terlintas dalam hati dan fikiran saya.

p/s: Huh. Rajin sungguh tulis panjang-panjang!

No comments