Keladi Viral Mak

Bismillah

Hai semua, harini aku nak share dengan korang tentang hobi berkos tinggi mak aku. Last week aku balik Pahang. Pokok paling obvious kat laman dia adalah pokok-pokok keladi viral. Corak lawa-lawa dan aku suspek kos dia pun tinggi. 
"Mak, berani betul mak letak keladi mak ni depan laman. Hilang satgi haaa macam mana?" 
"Ehh berani usik keladi mak? Kutey tangan nanti!" 

Haaa begitulah lawak kasar anak dan mak.

Tapi jangan risau. Area rumah kami Insya Allah takde pencuri lagi-lagi pencuri pokok. Jiran-jiran mak aku pun jenuh dengan pokok keladi viral ni  sampai penuh laman. So masing-masing ada pokok sendiri. Tak lalu nak mencuri. Kalau nak, mintak je.
Aku tak tahu ya apa nama spesis keladi-keladi ni. Yang aku tau, memang lawa. Kalau tengok dekat-dekat, corak dia memang Masya Allah hebatnya Allah buat. Lawa macam printed. 

Mak aku tak pernah beli keladi-keladi ni. Jiran-jiran yang 'gila' keladi yang bermurah hati bagi tunas atau anak keladi mereka yang bercambah. Mak aku just tanam dan jaga je. Begitulah jiran-jiran mak aku. Baik-baik semuanya.

So far aku masih tak berminat nak ambik keladi-keladi tu bawa ke rumah baru kami. Bukan niche aku lagi. Tengok la nanti kut-kut dah pencen muda nanti aku jadi berminat dengan deorang, ha aku ambiklah nanti. 

Korang layan keladi viral jugak ke? Boleh share beli kat mana?

Dhiya

No comments