Alhamdulillah, I am Pregnant!


Bismillah

Taip-Padam-Taip balik

Keliru
Gembira
Takut
Entah
Macam-macam rasa

Balik dari Tioman, September 2017-Saya dah memang 'syak' sesuatu. Takut-takut nak cakap pada suami. Tapi dengan siapa lagi nak cerita dan nak mengadu kalau bukan pada dia.
Lepas beritahu suami, dia sendiri yang beria bawa ke Watson untuk beli UPT kit. Dah beli pun, saya peram beberapa hari. Takut nak check. Tak tahulah apa yang ditakutkan. Takut kecewa ke, takut mengandung ke ape tak pasti.

Tapi akhirnya, 9 Oktober 2017 jam 6.20 petang, saya check juga. Walaupun macam dah tahu apa keputusannya, tapi hati tetap berdebar. Bila tengok dengan mata sendiri; mixed feelings. Alhamdulillah atas apa yang diberi. Tu je yang boleh diluahkan. Sebaik selesai solat Maghrib hari tu, saya mengongoi dalam tangisan kesyukuran dan kegembiraan. Meluahkan apa yang terbuku dalam hati- Semuanya. 
Saya simpan UPT kit tu. Rancangannya nak buat kejutan pada suami yang masa tu masih belum balik dari pejabat. Bila dia balik, kami makan malam sambil gelak-gelak. Saya ingat dia lupa. Tapi sebaik dia duduk je depan TV, dia tanya soalan:

-Dah buat UPT?
-Erm. Belum. Saya tipu sunat
-Pergilah buat
Saya pun bangun konon nak ambil kit untuk ke tandas, padahal saya ambil UPT kit yang dah ada result tu. Lama dalam bilik sampai dia panggil saya.
Saya datang dekat dia, saya tunjuk pada dia.
:
:
:
:
:
:
:
Lama dia tenung benda alah tu. Tak terkata. Kelu. Saya tahu dia pun terkejut. Maknanya menjadi jugalah kejutan saya.
Kami dua-dua speechless. Saya menangis lagi di bahu dia. Menangis yang tak ada makna apa-apa kecuali kegembiraan dan kesyukuran.

Lepas tu suami saya suruh buat test sekali lagi. Kahkahkah! Tak puas hati nampaknya. Dia kata bukan apa...Nak tengok sendiri double line tu apprear. Kelakar juga alasan dia. Orang science background ni memang evidence based sangat kan? Ha, tu yang ada dua tu~
That's my first experience of getting to know that I'm pregnant. Reaction kami sangat kelakar tapi it signified our real and genuine gratitude towards His blessing. Two years of marriage, so this is the real flower! We welcome this happiness and may Allah protect our little family. 

More to write, more to share. Insya Allah semoga jadi manfaat kepada orang lain, dan juga diri sendiri. Doakan saya setiap masa (walaupun mungkin entri ini akan dipublish secara backdated)

Saya akan menulis lagi
Dhiya
Ummi Dhiya

1 comment