Siakap Stim Limau Sedap


Bismillah

Dua hari lepas kami makan di sebuah kedai makanan Thai dekat dengan rumah. Kedai ni  terletak dalam AEON Big Subang Jaya. Menu wajib kalau  ke sini mestilah siakap stim limau dia yang meletop sedap tu. Cashier dia pun dah kenal muka kami berdua yang tak pernah order makanan lain.

Tapi dah namanya pun makan di kedai, banyak benda yang limited. Ikan kecil lah, kuah sikitlah (padahal boleh tambah kuah percuma), nasi sikit lah, takde telur dadar lah dan pelbagai lagi komen yang mengada-ngada.
In the end, suami saya kata- Jomlah buat sendiri~! Mungkin sebab dia pun rasa benda yang sama dan percaya buat sendiri lebih puas hati.
Macam biasa, kalau dah namanya suami yang memasak, saya akan serah 100% dapur kepada dia. Saya cuma masakkan nasi je.
Setelah beberapa ketika, siakap stim limau hasil tangan suami saya pun siap. Rasanya nak memasak ikan ni lagi lama dari tempoh makan. Sedar-sedar dah tinggal kepala dan tulang. Hahahhaha!. Bang, maafkan binimu ini yang kuat makan tapi malas nak memasak~

Resepi tak disertakan sebab saya tak masuk ke dapur menolong. Insya Allah nanti saya akan update resepi di sini kalau dah habis berguru dengan encik chef.

Babai!

1 comment