Nak Sangat Menulis Walau Kerja Sangat Banyak


Bismillah

Hampir seminggu saya berada di rumah. Walaupun tidak lagi bekerja, jangan anggap saya boleh goyang kaki sahaja. Banyak perkara yang perlu dibuat. Persiapan yang kecil-kecil tidak boleh dilepas pandang. Setiap hari sejak pulang minggu lepas, saya memandu ke sana ke mari untuk memenuhkan keperluan persiapan. Penat memang penat, ditambah lagi bekerja dalam bulan Ramadhan. Tengok air paip pun dah macam air laici sejuk!

Mari semak senarai tugas:

1. Borang nikah- Dah sedia
2. Bunga stokin- 40 pcs dah siap
3. Thank you tag- 1000 pcs dah siap cetak dan gunting
4. Sticker bottle jar- 120 pcs dah siap tampal
5. Goodie bag kanak-kanak- 200 pcs tengah isi dengan mak
6. Kad jemputan- Bersedia untuk diedarkan!
7. DIY kasut- Kena letak brooch je pun
8. Tudung nikah- Kena jahit tepi. Mak iolls kan taylor (muka berlagak~)
9. Bunga tisu kuning- 50 pcs dah siap. Tinggal lagi 50 pcs
10. Bunga tisu pink- 100 pcs kena siapkan oi!
11. DIY hantaran-Baru dapat buat sikit

Sebenarnya panjang lagi senarai ni. Tapi setakat entri ini ditulis, ini sahaja item yang boleh saya ingat. DIY dan persiapan perkahwinan sangat menyeronokkan, tapi saya telah mengorbankan kerjaya saya demi untuk berada di sisi emak dan abah yang sebelum ini melakukan persiapan kenduri sendirian tanpa saya. Insya Allah semoga Allah reward dengan sesuatu yang lebih baik kelak :)

Untuk masa sekarang, saya memang tak berminat nak jawab panggilan atau balas mesej FB, Whatapps, Telegram atau sebagainya. Kalau dah duduk berteleku menyiapkan bunga tisu tu (contohnya), saya memang tak akan tengok telefon. Lagipun, saya tak mahu banyak cakap tentang hal remeh atau apa-apa yang boleh mengganggu fikiran. Saya betul-betul mahu tenang dan bersendirian dengan emak dan abah. Menulis di sini mungkin jalan terbaik untuk anda melihat saya berbicara dalam diam.

Dengan itu, saya akan terus menulis. Untuk aktifkan kembali DDD dan demi kepuasan dan kemandirian hobi dan passion saya. More to come, semuanya tentang perkahwinan. Ya, perkahwinan saya. Bagaimana hampir semuanya DIY, dan bagaimana saya lakukannya dengan gembira tetapi sederhana tanpa perlu berperang dengan isu kewangan ditambah lagi dengan GST yang erghhhh tu! Tunggu~!

No comments