Letak


Letak Jawatan

Secara rasminya saya telah meninggalkan kerusi selesa yang dipinjamkan di pejabat itu.
 Alhamdulillah.
Sekali lagi.
Tiada kesal.

Izinkan saya pulang ke kampung
Dapat ada di depan mata emak dan abah
Rebut pahala
Sebaki masa yang ada
Sebelum dua minggu selepas raya

Banyak sangat yang saya belajar selama empat bulan di situ. Ada yang baik, molek benar untuk dibuat ikutan. Ada juga yang tidak elok, tapi cukuplah dibuat sempadan pengajaran. 

Memandangkan ini adalah pengalaman saya berada dalam sektor kerajaan (atau mungkin syarikat yang berorientasikan sistem kerajaan), saya sangat teruja. (Nanti saya ceritakan pengalamannya, ya). Tapi apa boleh buat. Allah beri izin rezeki saya hanya setakat empat bulan ini sahaja. 

Saya berhenti bukan sebab apa-apa faktor yang tidak elok. Perletakan jawatan ini adalah sukarela, bagi memenuhi tanggungjawab saya sebagai seorang anak tambah-tambah lagi di saat kesihatan abah yang tidak menentu dan ditambah lagi 'mengejar' dua minggu selepas raya tu.

Saya yakin, Allah telah, sedang dan akan mengaturkan sesuatu yang fit dengan keperluan dan kemampuan saya. Emak dan abah juga sudah redha. Mereka gembira dengan keputusan saya ini yang sekurang-kurangnya memudahkan urusan mereka yang banyak terkandas kerana ketiadaan kudrat orang muda. Teman saya juga ikhlas menerima keputusan saya yang memilih jalan sukar dalam melalui hari-hari yang akan datang. Mereka mendoakan agar Allah memberikan sesuatu yang lebih baik dari apa yang telah saya tinggalkan. Allahumma Amin.

Insya Allah dengan perletakan jawatan ini, saya kini blogger sepenuh masa (buat sementara waktu sahaja). Saya akan kembali bekerja dan pulang ke kota sebaik teman saya menjemput saya ke sana.

Letak.
Ego.
Tinggal.
Jauh.

Moga Allah redha.

No comments