Hey, Y2021 is Hard!


Bismillah

It's May 2021 and this is my first ever entry of the year. I feel sorry of myself, for not be able to write something here quite sometime. I do want, but I have so many things in my hands which I can't juggle it all together.

Assalamualaikum.

Korang ingat lagi ke aku? Ye lah. Semua dah fully divert ke FB, IG, Tweeter lah macam-macam platform lagi. Blogger ni laku ke tak kan~

Takpelah. Aku akan tetap menulis kat sini kalau ada peluang sebab aku suka platform ni, dan aku suka menjadi Dhiya dalam blog. Aku ada FB tapi aku tak minat nak tulis panjang-panjang kat sana sebab FB ada budaya condemn, kecam dan holier than thou.

So yea how's the beginning of your Y2021? 

Mine was full, heavy and hard.

Bukan negative, but those are the best words to describe the situation. Jan aku bermula dengan cycle meeting di rumah. Masa tu kerajaan baru execute MCO 2.0. So again, it's through Zoom dan macam yang aku cakap sebelum ni, virtual meeting sangat memenatkan. Itu baru meeting 4 hari. Kau tak tahu lagi macam mana aku struggle sebulan sebelum tu untuk prepare agenda, jadual, grouping, materials and macam-macam lagi persediaan pre-cycle meeting. 
Penat

Habis je cycle meeting, bos buat gerak gempur untuk satu key selling product kami yang kebetulan bawah aku. So tak sempat hilang penat cycle meeting, terus sambung dengan gerak gempur tu yang berpanjangan sampai awal bulan 3. 
AL satu pun tak sempat ambil while HR dah bagi notis untuk semua staff habiskan carried forward leave by end of Q1. Tahi kan? Tahi sangat! Dah la time-time MCO, orang bukan boleh nak pergi mana pun. Yang kau dok paksa-paksa orang habiskan cuti dah kenapa? Tau la ada je company yang buat macam tu, tapi boleh je kan korang be considerate dengan situasi sekarang and no need to do that? Annoying sungguh!

April, when government announce full force working, aku dah start masuk office. Masa tu Ramadhan and HR bagi 24H notice and guideline je untuk masuk. Again, tahi. Inconsiderate. Tapi aku turutkan aje sebab memang tanggungjawab dan memang aku looking forward nak masuk office pun sebab banyak kerja nak buat tapi deorang bukan main belagak macam hey we've got our function back! Hahahaha such a low lever worker, bak kata HOD aku. Macam pengawas sekolah~

Hujung May, aku kena HSO sebab jadi close contact category C and tbh, sepanjang May, sekali je aku masuk office, 2 days before raya sebab MCO continued and HR back to WFH policy until today. Haih...sama pening dah deorang ni macam menteri-menteri pasola. Pusing sana sini, U-turn sesuka hati. Looking at the situation nowadays, aku tak tahulah samada aku akan terus WFH atau alternate. I have no idea at all sebab we can't predict the future. Setahun Covid-19, aku dah kena 3 kali HSO sebab close contact. Tak bangga ok.

Sekarang pun aku dah work on 2nd cycle meeting agenda. Cepat kan? Pejam celik dah nak masuk Q3. Tbh, aku tak dapat nak kejar semua KPI aku sekarang. I'm so exhausted for unknown reason but surely sebab mental koyak lah. Aku dah 6 bulan tak balik Pahang. I miss my parents damn hard. They are my booster in anything I do. Balik kampung is like a refresh for me. So kau bayangkanlah berapa lama aku dah tak refresh ni?

There are so many things for me to talk about. Tapi aku tak mampu nak menyotong semua benda dalam satu masa takut kena depression. One step at one time ya?
Doakan la aku terus istiqamah menulis di sini. This is my so-called happy pill (read=field) and I always thinking about this blog.

Pen off, 

Dhiya Dahlia
21 May 2021

No comments