Back to Office!


Bismillah

After 55 days (yea, I counted on it) I am back to the office. Operation resumes quite unusual with new norms. 
Untuk minggu ini, kami beroperasi 10 pagi hingga 4 petang. Normal hours hanya akan bermula minggu hadapan. 
Hari ni agak sukar untuk aku mulakan balik rutin awal pagi. Tambahan pula kena prepare makan sahur dan memasak bekal Nuha dalam masa yang sama. Canggung dan kekok. Nuha pulak seawal 6 pagi dah bangun kenapaaa. Selama MCO ni kalau tak pukul 9 pagi, dia takkan celik mata. Bertuah punya anak~

The moment nak hantar Nuha ke BS, aku yang cengeng. Sayu dan rasa sebak. (Mak-mak gitulahh). But I know Nuha is in a good hand while I am working. Mama dia tak pernah mengecewakan aku. Insya Allah Nuha is all good.

Kerja aku sebenarnya *frankly speaking* tak memerlukan langsung aku untuk hadir ke pejabat. Aku boleh remote dari rumah. Selama 6 minggu ni pun aku dah buktikan aku boleh. Tapi, kalau aku outspoken sangat, I'm gonna kill myself. HR takkan suka. Lagi pulak, bos aku boleh datang ke pejabat (padahal dia bos dan tak perlu pun datang), gaji aku tak dipotong- So aku tak ada alasan untuk meminta macam-macam lagi. Aku positif saja; demi kesihatan mental dan survival kerjaya aku.
Cuma kalau boleh HR fleksibel lah sikit dan jangan pembaris sangat~

Hari ni juga adalah hari istimewa aku. 19 Ramadhan marks Nuha's 2nd birthday in Hijrah. 6.15 pagi tadi (2 tahun yang lalu), aku lahirkan dia. I am so blessed! Apa yang kami kecapi semua sekarang ni adalah rezeki anak. Kami menumpang rezeki anak.
Dan dengan kehadiran Nuhalah, kami menjadi lebih matang dan lebih fokus dalam apa yang kami kerjakan. Semoga kami terus belajar dan menjadi lebih baik di hari-hari mendatang. Amin.

Happy working

Jangan cengeng-cengeng!

Dhiya

1 comment

  1. I feel you. Sama la, sebak juga nak tinggalkan anak baru ni. Tambah pula tengok anak pun menangis merayu-rayu tanak ditinggal. Semoga Allah pelihara mereka.

    ReplyDelete