It Takes Two to Tango


Bismillah

In relationship, it takes two to tango.

Maksudnya; Dalam perhubungan, kau tak boleh gerak sendiri. And yes, we need each other. We complement each other.
Dan kalau kau rasa nak bawak kepala sendiri je, jangan kahwin. Maaf kasar.
Dulu masa bujang, aku agak independent. Aku rasa aku boleh buat semua walaupun takut-takut. Bila dah kahwin, kita belajar berbagi tugas dan berbagi jiwa. Dah nama pun hidup bersama, jadi semua benda kenalah buat bersama.

Last few weeks kan viral satu article (it's a bad marketing article, for me) tentang seorang wanita yang berkongsi tips macam mana nak buat kalau balik kerja pukul 6 petang dan suami nak kena makan malam tepat pukul 8 malam. Aku triggered betul. Gatal je tangan nak komen. Akhirnya aku tak boleh tahan. Aku komen juga dengan komen yang paling sopan; "Your tips are not reliable. It takes two to tango"

Marriage is not individual thingy. Berdamailah dengan pilihan kita sendiri yang memilih untuk berkahwin dan berkongsi hidup dengan orang lain. 
Suami memasak, isteri jaga anak
Isteri basuh / sidai baju, suami kutip dan lipat
Suami beli barang dapur, isteri susun dan kemas belian
Isteri ada rezeki lebih, belanja lah suami
Suami ada rezeki lebih, hiburkan hati isteri dengan apa keinginannya

Give
and 
take

Sebab what you give, you will get back.

Simple.

Dhiya


No comments