Hello 2019


Bismillah

Day 4 of 365.

Alhamdulillah. Allah bagi peluang untuk hidup lagi hingga ke hari ini. Tahun 2018 yang penuh kenangan telah ditinggalkan. Kita akan corakkan 2019 dengan warna-warna kenangan yang lebih indah, Insya Allah.
Aku tak ada azam baru pun. Too mainstream. Dulu masa sekolah rendah yelah. Masuk je sekolah, hari pertama cikgu dah tanya apa azam baru awak. Kahkahkah! Cuma ada dua perkara yang aku secara peribadi nak capai tahun ni. Doakan kedua-duanya tertunai dengan jayanya ya.

2018 menemukan aku dengan perangai manusia yang pelbagai. Ada yang buat aku belajar banyak benda secara positif. Ada juga yang buat aku betul-betul putus asa. Nak beli hati dengan duit banyak mana lagi pun aku dah tak tahu. Punyalah susah nak pandang usaha kita.

Untuk 2019 ni, aku memilih untuk enjoy dan appreciate apa yang ada di depan mata. Aku tak akan go beyond mengejar perhatian manusia yang tak pernah menghargai aku. Bak kata suami aku, kita fokus pada kelurga kita. Jangan berpenat-penat untuk orang. That's it. Walaupun aku sendiri tak betapa setuju sangat dengan apa yang aku pilih ni, tapi aku rasa ini lebih baik dari aku kecewa sebab tak dihargai.

Pergilah 2018. Aku taknak pandang kau lagi sebab ada pengalaman sedih di sana. Tapi aku tak akan lupakan kau sebab masih ada kenangan manis kita bersama.

Untuk keluarga, sayangilah aku. Untuk rakan-rakan, terima kasih. Untuk diri sendiri, kuatlah. Di depan penuh cabaran!

Dhiya

1 comment