Mr. Chef


By Mr. husband the greatest chef.
Memang.

Suami saya lebih pandai memasak daripada saya. And he enjoys cooking! I thank Allah for this blessing. Sekurang-kurangnya dia boleh dan sudi ambil bahagian dalam satu bab rumahtangga.

Dia suka mencuba dan jangan terkejut, dia lebih teliti dalam pemilihan bahan dan cara memasak. Kadang-kadang saya malu juga dengan dia, tapi apa-apa jelah.

Ni saya kongsikan video suami saya memasak di rumah paklong saya di Kuala Selangor Disember dulu. Paklong saya ni ni keluarga nelayan. Anaknya (sepupu saya) yang aktif sangat turun ke laut sekarang ni. Asal kami datang je, ikan-ikan segar akan naik ke rumah ni dulu baru dijual. Itu yang suami saya seronok sangat kalau ke sini. Dia dapat masak dan makan lauk 'orang kaya' katanya~

Happy CNY, selamat bercuti. Saya akan menulis lagi nanti!

No comments