Random: Mira Filzah Dah Kahwin

Bismillah

Hey what kind of topic is this? Hahahaha!

To be frank, aku bukanlah peminat MF sangat. Aku just suka tengok dia sebab lembut dan manis je. And another reason is dia feminine sampai boleh jadi host Nona.
Bila dia announce dia nak kahwin, aku dengan tiba-tiba rasa nak follow dia ni dengan lebih rapat. Platform apa lagi yang ada kalau bukan IG. Hahaha!
Malam nikah dia, aku ignore F dan Nuha sebab nak tengok live streaming kat YouTube. Esok dan lusanya pulak kan bertandang. Yang tu aku tak mampu nak follow rapat sangat sebab takut F merajuk dengan aku. Yelah. Weekend kut. Frust la kawan tu kalau tak spend masa bersama, alih-alih sibuk dengan MF kahwin macam MF tu adik aku. 

Tapi kan, ada few things yang buat aku impress dengan MF ni yang buat aku rasa nak tau je pasal dia.

She's smart and soft.
Orang kata dia buat-buat ayu. Tapi aku rasa tak. Dia memang dibesarkan dengan cara begitu which is great parenting skills by her parents. Adik beradik dia pun bukan biasa-biasa. Semuanya well-educated dan ada kehidupan. 

She's humble.
Aku perasan, kesemua 3 majlis perkahwinannya, dia guna servis yang berlainan - Dari event planner, pelamin, baju, make up dan lain-lain lagi. Pada aku she's just want to be fair. Dia tak ambil mana-mana sponsor dan guna duit sendiri untuk majlis dia. Yelah, kalau sponsored - Semua kena ikut cakap sponsor sedangkan tu majlis kita sendiri, sekali seumur hidup. Takkan nak pasrah jadi patung cendana je. She's humble and yet so smart!

Sepadan
I personally think that both of them are meant together. Macam dilahirkan untuk berjodoh berdua. Ya ya jodoh tu memang aturan Tuhan. Tapi aturan yang satu ni aku rasa macam sempurna sangat. Eh entah la. Taksub sangat ke aku ni. Tak tak. 
But looking at them, memang betullah sekufu tu penting. 

F 'marah' aku:
"Abang ingat orang lelaki je frust MF kahwin. D pun patah hati dan tak boleh move on ka?" Hahahhahahaha! 
Bukan macam tu kut. Aku cuma rasa macam...'Bestnya jadi MF'

But this is human.
Selalu tengok apa yang ada di tangan orang lain hingga lupa apa yang ada di genggaman sendiri. But it's okay. It's kind of inspiration too. For me tak salah tengok orang lain supaya lebih bermotivasi untuk jadi lebih baik. Kan?

To MF (dia tak baca pun aih blog aku)...Congratulations and wish you a happy marriage! Aku berazam untuk jadi my very own MF to my family. Thanks husband for always accepting me as who I am. 

Dhiya MF
Tiberrrr :p

No comments