Blogger New Features


Bismillah

Aku baru sedar yang Blogger sekarang dah update dia punya features and button function. Banyak juga penambahbaikan yang dibuat. Bingung jugak aku dibuatnya. 

Iyalah, dah la jarang menulis. Sekali menulis, butang nak justify text pun tak jumpa. Belum lagi cerita nak edit image. Hahaha terasa tak pandai nye aku padahal rasanya dah menulis kat Blogger for more that 10 years. 

Talking about the edit image kan, aku realize yang butang add caption on image dah tak ada. Tapi diganti dengan add title. Kalau korang write anything on that space, it will become the photo caption. Dan caption ni tak akan appear bawah gambar macam selalu. Tapi it will appear once you click the image masa tengah baca posting.

Tengok gambar di bawah atau baca psoting Colmar Tropicale aku. Posting tu dah apply new features of Blogger.

Menarik kan. Aku rasa aku dah mula suka part ni. It encourages me to put more images and make your posting less wordy. Aku suka aku suka.

Other than that, still exploring. Nampaknya aku kena banyak menulis lagilah untuk tahu lebih banyak new features of Blogger. Hahahahah.
Korang pun jangan la jemu baca write up aku ya. Semoga penulisan aku bermanfaat dan berguna untuk orang lain. Insya Allah.

Jumpa nanti
Dhiya

No comments