Nuha is 2!


Bismillah

Nuha is 2 today!

Nuha is a real bless for both of us. Tak tau nak cakap macam mana lagi. 
Perjalanan dua tahun (dan seterusnya) ini memang sangat indah. Kami belajar untuk memperbaiki diri dalam banyak segi. 
Dulu masa berdua, we don't really bother to stay at home on weekend. Weekdays sibuk kerja. Weekend kami prefer layan tidur, movie, travel atau balik kampung. Sekarang kami sangat menghargai family time. Duduk di rumah lebih indah dari keluar. Kadang-kadang tu keluar la juga cuma sekarang home is where the heart is. Walau tak mewah, tapi aku rasa sempurna.

Paling penting, kehidupan kami lebih baik dengan kehadiran Nuha in terms of so many things - especially rezeki. In this 2 years, (ini bukan nak riak tau wei~) we managed to upgrade to a better car actually lebih kepada memberi keselesaan kepada kami sekeluarga. On last November pulak, tanpa disangka-sangka kami berjaya membeli rumah under skim HOC. Memang kami dah lama plan nak beli rumah tapi macam tak serious sangat. Tapi tak semena-mena November tahun lepas macam dimudahkan sangat urusan tu sampai kami berdua blur sebab tak bersedia langsung. 

Nuha is an eater macam aku jugak. Makan banyak tapi kenapa tak gemok? Aku makan sikit je dah naik 1kg~ Hahahahha! Tapi takpe. Aku yakin all this while aku dah sediakan menu terbaik untuk dia. Alhasil, Nuha bukanlah seorang picky eater atau menolak mana-mana makanan. Dia makan nasi, pasta, mee, ayam, ikan, telur dan paling penting dia tak tolak sayur. Yeay!

And not to forget, Nuha berjaya breastfeed (bf) selama dua tahun, Alhamdulillah! Aku pula dengan rasminya berjaya mendapatkan PhD in bf. Yak yak yeay dah boleh simpan breast pump masuk dalam kotak. Hahahahhahha!
Alhamdulillah rezeki Nuha. Despite the achievement, orang tak tahu the struggle behind the scene. Ada je masa yang aku down sebab susu kurang, ada je masa aku down. Tapi aku banyak belajar dari semua tu. Paling penting cari ilmu dengan join mana-mana support group dan dapatkan sokongan insan tersayang terutamanya pasangan. Jangan down ya~? This bf journey is not easy but there're ways to ease it. 

To Nuha, thanks for being a part of our team. Insya Allah you will grow healthy, wise and always in Iman and Islam. Moga Allah melindungi Nuha, jadikan Nuha anak yang bijak, soleh dan beriman. Semoga Allah panjangkan umur ummi dan babah untuk tengok Nuha membesar, masuk sekolah, masuk U dan berkahwin dengan lelaki beriman. Amin.

I love you, doter

Ummi Dhiya

1 comment