Di Kampung


Di sinilah tempat yang menjadikan saya kuat untuk terus menghadapi cabaran hidup :)

Enjoy life to the fullest! 

Dapat salam emak, abah, akak dan bergaduh sambil berkejar dari depan rumah hingga ke dapur dengan anak-anak saudara. Ia memang sangat membahagiakan. Percayalah!

Tertanya-tanya juga apabila melihat emak membeli banyak set jug dan gelas kaca yang cantik-cantik tu. Takkanlah nak dibuat hadiah pula~
Tapi kata emak: 
" Senang kalau ada kenduri nanti. Kalau makan beradap, mana cukup satu dua set. Kena banyak! "
" Tapi ni semua kena sorok. Nanti orang datang, cepat je nak menyewa percuma... "

Kenduri? Makan beradap? Sorok untuk orang lain? Habis untuk siapa? Saya??? Muahaha
Tapi mak, Dhiya tak punya calon lagi. Uh!

Ok. Lupakan.

Petang tadi saya asyik menolong Nabiha dan Haziq membuat rumah mini hadiah dari Chicky Meal yang dibeli. Seronok juga, ya~ Zaman kanak-kanak memang tak dinafikan keindahannya. Setiap kali saya melihat anak-anak saudara saya, kenangan saya pasti kembali. Tak terucap, hanya kekal dalam memori. 
Insya Allah, ada masa nanti saya akan kongsikannya. Tapi percayalah. Saya pasti akan menangis. :(

Ok. Hentikan.

Hari dah malam. Masa untuk tidur. Oh, esok Ahad akan muncul. Tandanya saya perlu kembali ke KL. Aduh!
Bos, boleh tak saya nak bekerja tanpa perlu hadir di pejabat? (-.-)

Salam sayang, 
Dhiya :)

No comments