Bengkak!


Bismillah

2 Oktober 2012

Bangun pagi, mata saya bengkak. Hebat juga penangan menangis malam tadi. Biarlah... Mungkin itu terapi terbaik untuk saya buat masa ini. Lagipun saya bukan tak biasa disakiti macamni. Dah selalu, dah puas!

Hari ini mood bekerja saya memang ke laut. Tapi tetap, kerja-kerja dalam check list saya semua dapat disiapkan mengikut urutan. Remuk redam macamana pun hati, hutang saya dengan manusia-manusia 'tak berdosa' ini tidak boleh dilengahkan. Saya tidak ada masalah dengan mereka. Jadi mereka tidak boleh jadi mangsa saya :)


Hujung minggu ini saya akan pulang ke kampung. Banyak benar perkara yang berlaku di KL ni hingga hampir-hampir saja saya sakit jiwa. Manusia-manusia di sekeliling saya memang pelbagai rupa dan warna. Saya perlukan keluarga sebagai penguat semangat. Dua minggu lepas saya hanya sempat pulang sehari semalam. Tapi bak kata nenek saya, better late than never~ Lantaklah sehari semalam pun, asalkan dapat melihat wajah emak dan abah cukuplah!
Tapi...Tapi tiket bas belum dibeli lagi. Hee~ Tengoklah...Esok saya akan keluar pagi-pagi memandu ke stesen bas dan terus ke tempat kerja. Begitulah selalunya. Nama kata nak balik ke kampung memandu, hanya untuk dua hari yang singkat tu..Memang taklah!

Mata masih bengkak. Sudah-sudahlah, Dhiya. Melayan perasaan tidak semestinya dengan cara begitu. Pulang ke desa mungkin antara pilihan terbaik selepas mengadu dan merintih nasib kepadaNya. Hati yang lembut, jangan dikasari. Hargai kehadirannya, raikan keistimewaannya. Semoga ada yang sedar akan kehadiran raja diri yang tunduk pada Illahi itu. :)

Salam sayang, 
Dhiya

No comments