Ogos 2020


Bismillah

Sejak CM, aku banyak bersendiri di depan laptop mengemas folders dan apa-apa saja kerja adhoc yang datang. Sengaja aku berada dalam mode hiatus macam tu sebab otak aku dah teruk kerja untuk CM since dari MCO lagi. Bayangkanlah.
So this August aku aku relax di pejabat. Banyak juga aku ambil AL termasuklah untuk raya haji, balik kampung aku di Pahang dan me time di rumah. Puas sangat rasanya bulan ni.
Esok aku ada urusan penting yang melibatkan long-term carrier dan masa depan aku. Doakan ya. Lepas tu aku ambil lagi sehari cuti lepas merdeka nanti just to spend time with Nuha. 

...and after that August ends and welcome September!

Another dry month of me but it is okay. Aku harap aku boleh come out dengan few write up untuk blog yang dah bersawang ni. Minat aku untuk menulis tak pernah padam. It's just some time constrain untuk aku duduk dan menaip. 
Kalaulah aku ni memang freelance content creator dan boleh generate pendapatan tetap melalui cara ni, aku sanggup je duduk depan lappy dari pagi sampai petang demi untuk content. And again, aku masih setia dengan blog sebab aku rasa lebih aman di sini. Aku tak bersedia untuk jadi FB, IGfamous atau Youtubers yang kalua silap langkah sikit, teruk kau 7 keturunan kena maki. Aku tak suka negativity. Aku happy di blog. Boleh cerita panjang, boleh share gambar. It's just perfect.

Nuha is 2Y2M. Akalnya panjang bertali. Mulutnya becok macam aku. (Hahahha!) I am happy with my small family now. Aku jarang up cerita kat FB dan IG, bukan maksudnya aku tak happy. Aku happy sangat sampai tak sempat nak cerita kat orang. Aku fully utilized and belonged to my husband and my daughter. 

But aku personally tetap rasa yang Y2020 kena reset cepat-cepat after the pandemic. Tahun ni rasa macam semua tak kena. Banyak plan kami tergendala and we can't wait to do all those thing next year. Let's hope that everything will get back to normal and we can live better.

I think I need to pen off. Aku akan menulis lagi di lain masa. Doakan aku terus istiqaamah menulis, spread positivity and love. 

Dhiya

No comments