Siri Senyum 2: Berdoalah


Bismillah

Pernah kan...Kita rasa yang kita nak sangat sesuatu perkara tu, tapi macam mustahil. Kemudian jauh di sudut hati, kita berkata sendiri : "Ya Tuhan, aku nak itu, aku nak ini. Berikan aku itu, berikan aku ini"- Persis seorang anak kecil yang merengek pada ibunya.
Kemudian kita betul-betul dapat apa yang dihajatkan tu- Tanpa disangka-sangka. Kemudian kita akan berkata: "Dia mendengar permintaan aku rupanya!"

Inilah kuasa doa.
Perkara kecil, tapi impaknya besar.
Doa bukan hanya pada mengangkat tangan ke langit. Doa itu pada hati. Sejauh mana kita bergantung harap padaNya. Sejauh mana kita berpaut padaNya. Tautan kita dengan Allah adalah satu hubungan yang luar biasa. Hubungan 'cinta' tanpa kata-kata. Dia boleh mengerti kita tanpa bicara.
Doa itu ibarat jambatan yang tak terlihat. Penghubung maya antara kita dengan Yang Esa. Ajaib. Tak nampak, tapi ada. Kena percaya. Itu Iman kita :)

Insya Allah.
Sedikit perkongsian saya yang bukan sesiapa ini. Doa anda, detik hati anda yang baik-baik terhadap saya mudah mudahan menjadi motivasi untuk saya terus menulis.

Salam sayang,
Dhiya

No comments