Khamis di NICU

Alhamdulillah. Hari ini sudah hari Khamis. Oh, paling penting...Hari ini sudah 31 Mac 2011! Ya Allah, benarlah waktu itu berputar pantas. Esok April akan menjengah meninggalkan satu demi satu kenangan di belakang.

Hari ini seperti biasa, cumanya saya sedikit lewat. Jadi tempat letak kereta yang biasa saya landing dah diambil orang. Terpaksalah saya menjemurkan Baby di bawah panas matahari. Oh!
Tugas saya lama di NICU hari ini. Sungguh, saya sangat geram melihat bayi-bayi comel yang masih merah di dalam baby cot masing-masing. Saya cemburu! Saya nak barang seorang~!
Saya tak ada baby sendiri lagi, jadi pinjam-pinjam orang lain punya~

Hafiz dengan mudah dapat menelah perasaan saya.
"Cepatlah kahwin, kak Dhiya". Dia mengusik
"Ah...Mana boleh!" Saya termalu di situ. (Ya, Dhiya seorang wanita yang belum berkahwin ok~)

Lainnya saya cuma 'bermalas-malas' dalam pejabat. Saya seronok bersama Nor dan Kak Wani. Hanya mereka warga wanita di situ. Maka saya sangat menghargai mereka!

Esok? Esok Jumaat! Ya Allah, limpahi saya dan keluarga serta insan kesayangan saya dengan rahmat dan keberkatan hari Jumaat. Semoga kami tergolong dalam hambaMu yang sentiasa muhasabah diri dan yakin dengan janjiMu. Amin...

No comments